marți, 9 februarie 2016

Călătoare

Ar trebui să mă culc și am poftă să scriu și să scriu.
Nimicuri peste nimicuri, nu știu.

Astă toamnă, în octombrie, am participat la o conferință în Sibiu. Noaptea ne-au cazat undeva în muzeul satului, în complexul muzeal Astra, într-o clădire din lemn. Am primit, numai pentru mine, o cameră mare cu multe paturi suprapuse. Mi-am ales un pat. Eram așa de obosită. Sfârșită în fel și chip. Mi-am dat seama că mă bucur să fiu singură acolo, să fiu singură într-un spațiu, atunci și acolo, un pat al meu și eu singură undeva departe de toate. Fiecare pas nou prin cameră și prin Sibiu doar al meu, ca și cum nu ar mai fi existat nimeni și nimic și aș fi fost doar eu, proaspătă, într-o viață nouă, aparte. În pat doar eu, mică, nesemnificativă, un ghem sub o plapumă, fără nimic, fără nimeni. Un spațiu afară de spațiul cotidian în care puteam să exist, măcar o vreme, ruptă, singură.
Era așa de cald. Am adormit, frântă. A doua zi m-am plimbat singură prin muzeu, prin oraș apoi, după ce n-am mai reușit să plec împreună cu alții într-o excursie spre Mărginimea Sibiului. Seara am plecat spre Brașov, la prietena mea Eliza. Ne-am plimbat și am vorbit mult noi două.

În ultima vreme mă simt destul de bine prin lume, călătorind prin ea, o observ pe cât pot, pe cât vreau, fac eforturi conștiente să fiu mai prezentă. Privesc, privesc mai mult, ca într-o călătorie.

Aș vrea să pot să plec o săptămână singură într-o călătorie - să plec cu trenul, să mă opresc în Sofia, să stau acolo câteva zile, să plec apoi spre Belgrad, să mai stau și pe acolo, să mă întorc - visez o călătorie îndelungă cu trenul. Mi-aș lua vreo două romane, telefonul și un aparat pe film pentru fotografii, ceva pe care să scriu. Muzică. Aș fotografia, aș scrie. Nopțile mi-ar fi lungi sau poate diminețile mi-ar începe foarte devreme, aș fi singură și liberă și tânără, precum cei întâlniți acolo.

Aș sta pe un scaun, cu un picior lungit, obosită, savurând momentele, tapetul, ochii interlocutorilor, ficțiunile, peisajul de dincolo de fereastră.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu