sâmbătă, 10 noiembrie 2012

Quiche cu brânză cu mucegai albastru și stafide


Ce-am mai gătit eu (țopâind-șchiopătândă și neștiindă că un oscior din picior a plecat la plimbare cale de vreun milimetru - sau doi) împreună cu al meu Radu:




Și iată și rețeta:


Quiche cu brânză cu mucegai albastru și stafide

Preț: aproximativ 20 de lei
Număr de porții: 4-6

Ingrediente: 
(Pentru aluat) 250 g făină de grâu, cernută; 125 g de unt, moale, tăiat în bucăți; 1 gălbenuș de ou; 1 praf de sare; 50 ml de apă;
(Pentru umplutură) 110 g brânză cu mucegai albastru (de orice fel, câtă vreme e moale-sfărâmicioasă iar mucegaiul din ea e albastru); 40 g de stafide; 4 ouă; 200 ml de smântână pentru frișcă (nefermentată); 100 ml de lapte; sare și piper (în mod ideal proaspăt măcinat) după gust.
+ O formă de tartă de 24 - 27 cm. 
Preparare:
1. Cerneți făina într-un vas și faceți o gaură în mijlocul ei. Puneți în ea untul și începeți să îl amestecați cu făina, până o incorporați pe toată sau cea mai mare parte a ei. Apoi adăugați gălbenușul, apa și sarea. Frământați aluatul până totul este omogen încorporat.
2. Faceți un bulgăre din aluatul rezultat, înveliți-l în folie de plastic și lăsați-l în frigider cel puțin o oră și jumătate.
3. Întindeți aluatul rece, de la frigider, într-un cerc mare, cu un diametru cu câtiva cm. mai mare decât diametrul tavei. Asezați-l în tavă, tapetând și marginile ei. Faceți, cu furculița, câteva găuri în fundul aluatului. Dați drumul la cuptor si încălziți-l la 180 de grade - treapta 6.
4. Mărunțiti brânza si amestecați-o cu stafidele, ouăle, smântăna, laptele, sarea și piperul, bătând-aerând ușor amestecul cu o furculiță. Important: anumite tipuri de brânzeturi utilizabile în rețeta asta sunt destul de sau foarte sărate - drept urmare, aveți grijă cât de multă sare puneți în umplutură!
5. Turnați umplutura în tavă, peste aluat. Puneti quiche-ul la copt și lăsați-l acolo vreme de vreo 30 de minute.
6. Mirosiți, gustați, vă bucurați. :)


9 comentarii:

  1. Cat de yummmmmmmmm arata. Parca si simt mirosul de coptura si crizanteme din alea mici :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :) Sa stii ca mi-am cumparat si ieri un brat mare de crizanteme (cu 6 lei!) de la babute de la Piata Sudului. (Alta paranteza: iata un motiv in plus pentru care e asa de bine in Berceni!) Si chiar ma gandeam ieri in timp ce le taiam din cozi si rupeam din frunze (ca sa nu putrezeasca frunzele in apa...) ca miros atat de frumooooos! Daca as putea as aduna-concentra undeva mirosul lor ca sa il mai pot simti din cand in cand! Minunat miros...
      Si quiche-ul cu pricina miroase si el grozav, dupa vreo 15 minute de stat la cuptor iti umple bucataria si casa chiar de un miros grozav de placut...nu stiu cum sa-l descriu si nu prea l-am mai intalnit, poate doar prin patiseriile din Franta. Am stat cu Radu si am privit fascinati in cuptorul in care era lumina aprinsa, urmarind cum creste, cum se rumeneste, savurand mirosul ala...
      PS: Maine ma duc la spital sa vaz de-mi pun piciorul in ghips sau ba...eu sper sa nu! Si sa vad ce-mi mai zic-interzic doctorii. Dar chiar si cu piciorul in ghips, la plimbare, fie ea intr-un picior sau in carja sau in baston, tot ies! Asadar cand mai aveti si voi timp si pofta...eu sunt disponibila. :)

      Ștergere
    2. Ioooooi, ce ai facut cu piciorul? Noi nu am mai iesit, din motive de vreme dubioasa, dar cand o fi, topaim si noi intr-un picior cu tine :)

      Ștergere
    3. Pai ti-am trimis un mesaj pe numaru' de orange marti dar cred ca s-a ratacit undeva pe alei si printre blocuri sau a fugit in lumea larga ca vaz ca nu a mai ajuns la destinatie! :)) Nu mi-a pus doctorul la care-am fost piciorul in ghips nici altfel nu mi l-a imobilizat - mi-a zis ca, din varii motive, nu mai are rost acum, dupa mai mult de o luna de la lovitura vinovata. Eu maine plec acasa la Suceava si ma intorc luni sau marti...dupa ce ma intorc sper sa ne vedem, tare m-as bucura. :)

      Ștergere
    4. Hmmmm, pe numarul nou de orange? Daca a pus mana Maria pe el inaintea mea, dus a fost :P te asteptam inapoi pe meleaguri :)

      Ștergere
    5. Nu stiu daca e nou sau vechi - eu il am de vreun an deci nu e tocmai nou. Inseamna ca a ajuns cine stie unde... :)) Sau nicaieri. Sau in manutele Mariei, poate. Oricum, dus a fost. :))
      Ma intorc, doar sa ma dau dusa de aici,ca e asa cald si bine in casa cu mama si tata, afara e frig si ceata si aer proaspat, am catel, am oameni multi de revazut...oricum, cred ca marti seara revin pe meleaguri bercene.

      Ștergere
  2. Cat de frumos arata pozele, par desprinse dintr-o poveste frumoasa de toamna, cu bunatati gatite acasa si cu miros de crizanteme.

    Reteta pare delicioasa iar rezultatul arata extraordinar de bine, ceea ce ma face sa cred ca sunteti niste maestri bucatari :)

    Si totul ar fi fost perfect daca n-ar fi existat intamplarea cu piciorul. Iti doresc sa te faci bine repede-repede. Te imbratisez cu drag.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :)
      Nu suntem nicidecum maestri, dar cautam sa mancam in ultima vreme doar mancare buna-buna si gatim cu tot mai multa pasiune (cel putin eu...ca Radu nu prea are timp pentru asta de obicei, ma mai ajuta si el cand poate sau cand nu ma descurc singura). Si-apoi si reteta pe care-am folosit-o si si-am dat-o mai departe e una buna, rezultatul depinde si de reteta, asa cred eu.
      Multumesc mult de urare. :) O sa imi treaca si piciorul, sper sa nu mi-l puna in ghips (maine o sa vad, sper...). Ca-n rest, de cateva zile mi-e mult mai bine, ma anesteziez bine cu diverse doctorii recomandate de ortoped si ma doare mult-mult mai putin, pot merge, etc. Te-mbratisez si eu! :)

      Ștergere
  3. auzi, dar tu de ce faci asa multe lucruri bune? imi ploua in gura

    RăspundețiȘtergere